Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen:
 
Ik heb niet alle producten uit mijn bestelling ontvangen.
Er kunnen maximaal 4 fruitkisten per pakket worden verzonden.  (afhankelijk van het model fruitkist) Bij grotere bestellingen worden er meerdere pakketten verzonden. Het kan soms voorkomen dat de pakketten niet gelijktijdig geleverd worden.
Voor elk pakket ontvangt u een aparte track and trace mail. U kunt via een link in de mail zien wanneer het pakket door DHL bezorgd wordt.
 
Leveringscondities bij niet thuis.
Veel pakketten die wij verzenden zijn grote pakketten. Vanwege het gewicht en volume moeten deze grote pakketten (meestal de pakketten vanaf 4 kisten) verzonden worden via de zakelijke afleverservice van DHL. Er zijn 2 bezorgpogingen. Na twee mislukte afleverpogingen kunnen de pakketten opgehaald worden bij het regionale DHL sorteercentrum. U ontvangt dan een briefje in de brievenbus met de gegevens.

Waar worden de verzendkosten op gebaseerd?
De verzendkosten worden gebaseerd op gewicht en volume van de bestelde producten. Op de bestelpagina kunt u zien wat de exacte verzendkosten zullen zijn voor de door u te bestellen producten.

Waarom geen gratis verzending? 

Wij houden de basis productprijs zo scherp mogenlijk en rekenen de verzendkosten transparant door. De meeste pakketten die wij verzenden zijn qua volume en gewicht, grotere pakketten.
De kosten die gemaakt worden voor het verzenden (Verzenders als DHL en PostNL versturen helaas niet gratis), moeten op een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels rekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels.
Dit vinden wij echter oneerlijk. Op deze manier worden klanten die meerdere artikelen bestellen namelijk gestraft, omdat er aan hen eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.
De webwinkels die geen verzendkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het doorheeft op de 'gratis verzending'. Wij houden de kosten liever open en eerlijk!

 
Wat is de levertijd van mijn bestelling naar België?
Binnen Nederland wordt een bestelling na 2 a 3 leverdagen afgeleverd. Voor België kan de levertijd 1 a 2 dagen langer zijn.
 
 
De betaling kon niet plaatsvinden. Wat nu?
Als uw betaling onverhoopt niet goed is gegaan, ontvangt u daarvan later op de dag van ons een mail met daarin een link waarmee u de betaling alsnog kunt afronden.
 
 
Kan ik langskomen om de producten te bekijken?

Ja, langskomen kan op woensdagmiddag, vrijdagmiddag of zaterdagochtend. Let op! Soms kunnen openingstijden afwijken of zijn we gesloten, zie voor actuele tijden en dagen de pagina "langskomen en afhalen" Klik hier
DecoLis heeft weliswaar geen fysieke winkel, maar we ontvangen u graag in onze opslag om de producten te bekijken en te kopen. Pinnen is mogelijk!

Bij sommige artikelen staat "Alleen online bestellen" kan ik die wel afhalen? 
De producten waar deze vermelding bij staat, hebben we niet altijd standaard voorraad staan, maar worden op bestelling gemaakt. Wilt u deze artikelen afhalen dan kan dat als u ze vooraf besteld hebt. 

 
Leveren jullie ook aan wederverkopers?
Voor bepaalde producten hebben we speciale groothandelsprijzen bij afname van grotere volumes.
Vraag ons naar de mogelijkheden!



Retourneren
Zie voor retourneren deze pagina:

https://www.decolis.nl/retourneren

Klachten?
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@decolis.nl Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."